ΩΡΙΩΝ - Το Δίκτυο των Κυνηγών
Λανθασμένη η απαγόρευση του κυνηγιού λόγω Covid19







Η Νέα Δημοκρατία του Κυριάκου Μητσοτάκη δολοφονεί το κυνήγι
Το χρονικό: "ΥΠΕΚΑ & ΜΚΟ ενάντια στη Θήρα"
Υπουργείο Περιβάλλοντος Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής - 10 Περιβαλλοντικές ΜΚΟ και η θήρα στην Ελλάδα.
ΤΟ ΧΡΟΝΙΚΟ ΤΗΣ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑΣ ΥΠΟΒΑΘΜΙΣΗΣ ΜΙΑΣ ΝΟΜΙΜΗΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ.
Πηγή: Πανθήρας 2011, ΚΟΜΑΘ

Αλέξανδρος Γκάσιος, Δασολόγος MSc Διαχείριση Άγριας Πανίδας
Νίκος Παπαϊωάννου, Ωρίων το Δίκτυο των Κυνηγών
Γεωργία Μελανίτου, Δημοσιογράφος
Θωμάς Μπατσέλας, Ωρίων το Δίκτυο των Κυνηγών
Περικλής Μπίρτσας, Γεν.Διευθυντής Στ ΚΟΜΑΘ

ΕΙΣΑΓΩΓΗ

Οι τελευταίες εξελίξεις που σχετίζονται με τη θήρα αποκαλύπτουν με τον πλέον δυσάρεστο τρόπο την άκρως αρνητική - μεροληπτική στάση του αρμόδιου για τη θήρα Υπουργείου Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής στις θεσμικές διαδικασίες που σχετίζονται άμεσα και έμμεσα με τη θήρα και τους Έλληνες κυνηγούς.

Το ΥΠΕΚΑ από ιδρύσεως απαξίωσε συστηματικά τις Κυνηγετικές Οργανώσεις (με τις οποίες όφειλε βάσει των σχετικών διατάξεων να συνεργάζεται) σε ότι έχει να κάνει με το αντικείμενό τους με αποτέλεσμα στα σχετικά δελτία τύπου του Υπουργείου να μην υπάρχει καμία αναφορά (!) σε αυτές (και ειδικότερα την Κυνηγετική Συνομοσπονδία Ελλάδος).

Δε συνέβη όμως το ίδιο και με τις περιβαλλοντικές ΜΚΟ, μία συγκεκριμένη – κλειστή ομάδα των οποίων αποτελεί το βασικό  συνομιλητή της ηγεσίας του Υπουργείου ακόμα και σε θέματα που δεν άπτονται των αρμοδιοτήτων τους όπως είναι η θήρα.

Η μεροληψία από πλευράς Υπουργείου ενάντια στη θήρα όπως όλα δείχνουν οφείλεται κυρίως:

Το ΥΠΕΚΑ μεθοδεύει τους τελευταίους μήνες την αναμόρφωση της Δασικής Νομοθεσίας, μέσω της οποίας εκτιμάται πως θα επιχειρηθεί ατεκμηρίωτη συρρίκνωση της κυνηγετικής δραστηριότητας και υποβάθμιση του θεσμικά κατοχυρωμένου ρόλου των Κυνηγετικών Οργανώσεων.

Τα παραπάνω συμβαίνουν ενώ, από τις 10 περιβαλλοντικές ΜΚΟ που «νομοθετούν» στο ΥΠΕΚΑ και εναντιώνονται συστηματικά στο κυνήγι, μόλις οι τρεις εντάχθηκαν στην εισαγγελική έρευνα για τη διαφάνεια των Ελληνικών ΜΚΟ που ξεκίνησε πρόσφατα.

Το θεσμικό κενό που υπάρχει σε πολιτικό και επιστημονικό επίπεδο σε ότι έχει να κάνει με τη διαχείριση της θήρας και των θηραμάτων με αποκλειστική ευθύνη της αρμόδιας Υπουργού και συγκεκριμένων υπηρεσιακών παραγόντων του ΥΠΕΚΑ, εκτιμούμε πως αποδεικνύεται στο ακέραιο από τα δελτία τύπου του Υπουργείου και τις δημοσιευμένες αποφάσεις του (ΦΕΚ) που σχετίζονται με τη θήρα στην ιστοσελίδα «Διαύγεια» της Κυβέρνησης, τα οποία παρουσιάζουμε στην ανασκόπηση που ακολουθεί.

04/10/2009
Εθνικές Εκλογές

07/10/2009
Ορκωμοσία Κυβέρνησης ΠΑΣΟΚ

19/10/2009
Κατάθεση πρότασης - σχεδίου νόμου για τη βιοποικιλότητα από τις περιβαλλοντικές οργανώσεις WWF Ελλάς, Greenpeace, Αρκτούρος, Αρχέλων, Ελληνική Ορνιθολογική Εταιρεία, Ελληνική Εταιρεία Προστασίας Περιβάλλοντος και Πολιτισμού, Ελληνική Εταιρεία Προστασίας της Φύσης, MOm, Καλλιστώ και Δίκτυο Μεσόγειος SOS

Παρατηρήσεις:

23/10/2009
Σε ειδική συνάντηση που διεξήχθη στις 23 Οκτ. 2009 στο ΥΠΕΚΑ, η Υπουργός Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής κ. Τίνα Μπιρμπίλη παρουσίασε, σε επιλεγμένους οικονομικούς και κοινωνικούς φορείς της χώρας (ΙΟΒΕ, ΣΕΒ, ΣΕΕΣ, WWF, Greenpeace κ.α.) τις θέσεις της Ελλάδος, σχετικά με την επικείμενη Διάσκεψη των Ην. Εθνών για την κλιματική αλλαγή στην Κοπεγχάγη (7-18 Δεκ. 2009).

Παρατηρήσεις:

26/10/2009
Συνάντηση της Υπουργού Περιβάλλοντος Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής κυρίας Μπιρμπίλη με τους εκπροσώπους του ΓΕΩΤΕΕ, του Δήμου Πεντέλης, της Νομαρχίας Αν. Αττικής, του Κτηματολογίου Α.Ε., της ΠΕΔΔΥ, της Πανελλήνιας Ένωσης Δασολόγων Ελευθέρων Επαγγελματιών, της Πανελλήνιας Κίνησης Δασολόγων, του Πανελληνίου Συνδέσμου Μελετητών Γεωτεχνικών, του ΤΕΕ και του WWF Ελλάς, για να τους παρουσιάσει το Σχέδιο Νόμου για τα καμένα της Αττικής και να ζητήσει τα σχόλιά τους.

Παρατηρήσεις:

01/12/2009
Σύσκεψη με τους εκπροσώπους των δέκα ΜΚΟ (WWF Hellas, GREENPEACE, Αρκτούρος, Ελληνική Ορνιθολογική Εταιρεία, Ελληνική Εταιρεία Περιβάλλοντος και Πολιτισμού, Mom,  ΑΡΧΕΛΩΝ, Καλλιστώ, Δίκτυο ΜΕΣΟΓΕΙΟΣ SOS, Ελληνική Εταιρεία Προστασίας της Φύσης) και υπηρεσιακούς παράγοντες του υπουργείου για την Προστασία της Βιοποικιλότητας, υπό την προεδρία της υπουργού Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής κας Μπιρμπίλη.

Παρατηρήσεις:

04/12/2009
Ημερίδα διοργάνωσε το Υπουργείο ΠΕΚΑ, με θέμα «Το Περιβαλλοντικό έγκλημα» υπό τον συντονισμό της Ειδικής Γραμματείας Επιθεώρησης Περιβάλλοντος και Ενέργειας και ειδικότερα της (ΕΥΕΠ)
Στην ημερίδα μίλησαν σύμφωνα με το δελτίο τύπου του Υπουργείου:
- Ο Επίτροπος της Ε.Ε. για το Περιβάλλον, κ. Στ. Δήμας
- Ο Γενικός Επιθεωρητής Δημόσιας Διοίκησης κ. Λ. Ρακιντζής
- Ο εκπρόσωπος του Επιτρόπου Περιβάλλοντος κ. Δ. Γιωτάκος
- Ο νέος Γενικός Επιθεωρητής της ΕΥΕΠ κ. Π. Μέρκος
- Ο Γενικός Επιθεωρητής Υγείας (ΣΕΥΥΠ) κ. Μ. Σαμπατακάκης
- Η κ. Θεοδότα Νάντσου, εκπρόσωπος της WWF Ελλάς
- Η Ειδικός Γραμματέας Επιθεώρησης Περιβάλλοντος και Ενέργειας, κα Μ.Καραβασίλη

Παρατηρήσεις:

11/12/2009
Ακύρωση της Υπουργικής Ρυθμιστικής Απόφασης για τη Θήρα για την περίοδο 2009-2010 από το ΣτΕ μετά από προσφυγή της Ζωοφιλικής Οικολογικής Ένωσης Ελλάδος και απαγόρευση θήρας σε όλη την επικράτεια.

Παρατηρήσεις:

17/12/2009
Έκδοση νέας Ρυθμιστικής Απόφασης για τη Θήρα (ΥΑ 183643/4418/17.12.2009) από τον Υφυπουργό κ. Μωραΐτη (ΦΕΚ: Β’ 2466/17-12-2009)

17/12/2009
Έκδοση Δελτίου Τύπου του ΥΠΕΚΑ με θέμα την έκδοση νέας Ρυθμιστικής Απόφασης για το κυνήγι
Στο δελτίο τύπου του Υπουργείου, το οποίο κυκλοφόρησε αλλά δεν αναρτήθηκε στην ιστοσελίδα του, αναφέρονται χαρακτηριστικά:
«...Μια από τις δραστηριότητες αυτές είναι και το κυνήγι, πού όπως διαπιστώσαμε, εξακολουθεί να ρυθμίζεται από ένα νομοθετικό πλαίσιο αναχρονιστικό, αντιφατικό, ασαφές και στο οποίο δεν έχουν ακόμη ενσωματωθεί πλήρως και ουσιαστικά, το Κοινοτικό Δίκαιο…»
«...Μετά από σχετική προσφυγή, το ΣτΕ, ανέστειλε την 103382/2740/4-8-2009 ΥΑ του Υπ. Αγρ. Ανάπτυξης, με την οποία ρυθμιζόταν το κυνήγι κατά την τρέχουσα περίοδο (2009-2010). Η εν λόγω απόφαση στηρίζεται, κυρίως, στο ότι δεν υπάρχουν για τα διάφορα είδη θηραμάτων επικαιροποιημένες μελέτες έτσι ώστε η άσκηση του κυνηγίου να γίνεται χωρίς να κινδυνεύει η πληθυσμιακή ισορροπία των ειδών αυτών.
«…Η έκδοση της εν λόγω απόφασης (σ.σ. νέας Ρυθμιστικής) κρίθηκε επιβεβλημένη όχι βεβαίως για να παρακάμψουμε το ΣτΕ -το οποίο σεβόμαστε και τιμούμε- ούτε όμως για να ικανοποιήσουμε τους κυνηγούς. Η έκδοση της υπαγορεύτηκε από την ανάγκη να αποφευχθούν περαιτέρω νομικές εμπλοκές από το ότι οι 230.000 Έλληνες κυνηγοί έχουν ήδη πληρώσει τα προβλεπόμενα από την νομοθεσία ποσά έκδοσης των αδειών τους, καθώς και εκ του ότι, στην παρούσα κρίσιμη για την ελληνική οικονομία φάση που διανύουμε, θα ήταν άδικο να στερήσουμε τις μικρομεσαίες ξενοδοχειακές και συναφείς επιχειρήσεις της ορεινής , κυρίως, Ελλάδας που εξαρτώνται από τους κυνηγούς, από ένα σημαντικό για αυτούς οικονομικό πόρο.
Είναι αυτονόητο ότι η απόφαση αυτή εκδίδεται μόνον για την φετινή κυνηγετική περίοδο -που άλλωστε οδεύει προς την λήξη της- και δεν αποτελεί σε καμία περίπτωση πρόκριμα για παρόμοιες αποφάσεις στο μέλλον. Όπως ήδη ενημερώσαμε τόσο τους κυνηγούς όσο και τις περιβαλλοντικές οργανώσεις, δεσμευόμαστε να ξεκινήσουμε άμεσα ένα ευρύ διάλογο έτσι ώστε να συζητηθεί διεξοδικά το ζήτημα του κυνηγιού στην Ελλάδα και να θέσουμε -επί τέλους-τις βάσεις για την αειφορική του άσκηση...»

Παρατηρήσεις:

22/12/2009
Εκδίδεται το ΦΕΚ 2514 Β 22/12/2009 στο οποίο ανακοινώνεται η ανάθεση αρμοδιοτήτων στους Υφυπουργούς Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής Αθανάσιο Μωραΐτη και Ιωάννη Μανιάτη από τον Πρωθυπουργό και την Υπουργό ΠΕΚΑ

Παρατηρήσεις:

04/01/2010
Η Υπουργός ΠΕΚΑ διορίζει την κα Θεοδότα Νάντσου (με την ιδιότητά της ως υπεύθυνη πολιτικής του WWF) στην 7μελή Εκτελεστική Επιτροπή (Διοίκηση) του Οργανισμού Ρυθμιστικού Σχεδίου Αθήνας (ΟΡΣΑ).

Παρατηρήσεις:

12/01/2010
Η πολυεθνική οργάνωση WWF Ελλάς προχώρησε σε «αξιολόγηση» των περιβαλλοντικών επιδόσεων του πρώτου τριμήνου της νέας κυβέρνησης

Παρατηρήσεις:

26/01/2010
Συνέντευξη της Υπουργού ΠΕΚΑ στον Flash όπου αναφέρει:
«Για το θέμα του κυνηγιού, έχουμε υποσχεθεί και έχει αναλάβει ο αρμόδιος υφυπουργός, κ. Μωραΐτης την υποχρέωση, να ξεκινήσει μια πολύ μεγάλη διαβούλευση όπου θα συμμετέχουν όλοι και οι κυνηγοί και η Ορνιθολογική Εταιρεία και οι Μη Κυβερνητικές Οργανώσεις και οι ξενοδόχοι. Όλοι, για να προσπαθήσουμε να βρούμε μια λύση. Και υπάρχουν και ευρωπαϊκά παραδείγματα. Άρα νομίζω ότι ...
... Πρέπει κάποια στιγμή να ελεγχθεί το κυνήγι στη χώρα μας ειδικά όταν έχουμε τόσο μεγάλες εκτάσεις που είναι προστατευόμενες περιοχές και ανήκουν στο δίκτυο Natura, πρέπει να προστατέψουμε κάποιες περιοχές και κυρίως κάποιες εποχές. Κι αυτό θα το κάνουμε, γιατί όσο ριζοσπαστικοί μπορεί να είμαστε στις αναπτυξιακές μας πρωτοβουλίες, τόσο προσεκτικοί πρέπει να είμαστε στην τήρηση της περιβαλλοντικής νομοθεσίας για να έχουμε αξιοπιστία και για να γίνει η χώρα μας συνολικά πιο ανταγωνιστική, πιο όμορφη και καλύτερη.»

Παρατηρήσεις:

27/01/2010
Παρουσιάστηκε σε ειδική συνέντευξη από την Ελληνική Ζωολογική Εταιρεία και το WWF το «Κόκκινο Βιβλίο των Απειλούμενων Ζώων της Ελλάδας» Η Υπουργός κα Μπιρμπίλη στον πρόλογό της αναφέρει:

«...Αυγή του 2010, Παγκόσμιου Έτους Βιοποικιλότητας, και επιτέλους έχουμε στα χέρια μας ένα επιστημονικά άρτιο εργαλείο για την προστασία του ελληνικού βιολογικού πλούτου!...» «...μας δείχνει μια θλιβερή εικόνα πολιτικής ένδειας στον τομέα της προστασίας της φύσης, η οποία έχει αντίκτυπο και στην ελληνική πανίδα. Μας δείχνει όμως και …τις πολιτικές που πρέπει να αναθεωρήσουμε για την ολοκληρωμένη προστασία των ειδών και των οικοσυστημάτων τους.
Η επιστημονική τεκμηρίωση είναι η βάση για κάθε σοβαρή και σωστά στοχευμένη προσπάθεια προστασίας του περιβάλλοντος….»
«...Ευχαριστούμε την Ελληνική Ζωολογική Εταιρεία, τις οργανώσεις WWF Ελλάς, Ελληνική Ορνιθολογική Εταιρεία, Ελληνική Ερπετολογική Εταιρεία, Ινστιτούτο Σπηλαιολογικών Ερευνών Ελλάδας…» «…Το αποτέλεσμα της δουλειάς τους αποτελεί την καλύτερη αξιοποίηση της σχετικής χρηματοδότησης μέσω του ΕΠΠΕΡ - Γ' ΚΠΣ. Για το νεοσύστατο Υπουργείο Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, το βιβλίο αυτό θα αποτελέσει ένα εξαιρετικά χρήσιμο εργαλείο χάραξης προτεραιοτήτων για την προστασία της κοινής μας φυσικής κληρονομιάς...»

Παρατηρήσεις:

03/03/2010
Συμμετοχή της Υπουργού ΠΕΚΑ κας Μπιρμπίλη σε ανοιχτή συζήτηση, που διοργανώνει η περιβαλλοντική οργάνωση WWF Ελλάς, για τις δασικές πυρκαγιές και την προετοιμασία της πολιτείας κατά την αντιπυρική περίοδο 2010.

Παρατηρήσεις:

20/04/2010
Διαβούλευση του σχεδίου Π.Δ για την «Προστασία ορεινού όγκου Υμηττού»

Παρατηρήσεις:

28/04/2010
Το ΥΠΕΚΑ αποστέλλει στην Ε.Ε. κατάλογο με περιοχές προς ένταξη στο δίκτυο των ελληνικών Ζωνών Ειδικής Προστασίας (ΖΕΠ) με 66 νέες περιοχές οι οποίες θα ενταχθούν στο δίκτυο Natura 2000.

Παρατηρήσεις:

04/05/2010
Δεύτερη επίδοση πρότασης νόμου στο ΥΠΕΚΑ για την προστασία της βιοποικιλότητας από τη γνωστή ομάδα περιβαλλοντικών ΜΚΟ

Παρατηρήσεις:

10/05/2010
Απόφαση της Υπουργού ΠΕΚΑ με Θέμα: «Συγκρότηση Επιτροπής Φύση 2000»
Στο δελτίο τύπου διαβάζουμε: «το Υπουργείο Περιβάλλοντος Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής προχώρησε στη συγκρότηση της «Επιτροπής Φύση 2000», όπως προβλέπεται από το άρθρο 5 της KYA 33318/3028/1998 «Καθορισμός μέτρων και διαδικασιών για τη διατήρηση των φυσικών οικοτόπων (ενδιαιτημάτων) καθώς και της άγριας πανίδας και χλωρίδας» (ΦΕΚ Β΄1289/28.12.1998)»

Ως μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου ορίστηκαν μεταξύ άλλων οι ακόλουθοι:
«...Καραβέλλας Δημήτρης, Διευθυντής του WWF Ελλάς και αναπληρωματικό μέλος η Μαυρογεώργου Δάφνη, στέλεχος της Ελληνικής Εταιρίας Προστασίας Περιβάλλοντος και Πολιτισμού.
Κοτομάτας Σπύρος, Διευθυντής της MOm, και αναπληρωματικό μέλος η Ράγκου Πολυξένη, μέλλος της ΠΑΝΔΟΙΚΟ και Λέκτορας Περιβαλλοντικής Εκπ/σης της Σχολής Δασολογίας και Φυσικού Περιβάλλοντος του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης...»


Παρατηρήσεις:

21/05/2010
Αναγγελία ανάρτησης του νομοσχέδιου για τη βιοποικιλότητα σε ανοιχτή διαβούλευση

Παρατηρήσεις:

22/05/2010
Παγκόσμια ημέρα βιοποικιλότητας 2010.

Παρατηρήσεις:

08/06/2010
Κατάθεση των εκθέσεων «Θέσεις της ΕΟΕ για το κυνήγι» και «Πρόταση για ολοκληρωμένο σχεδιασμό για το κυνήγι» στο ΥΠΕΚΑ από την Ελληνική Ορνιθολογική Εταιρεία

Παρατηρήσεις:

15/06/2010
Παρουσίαση του σχεδίου νόμου για την προστασία της βιοποικιλότητας στο Υπουργικό Συμβούλιο.

18/06/2010
Σύσταση της Ειδικής Γραμματείας Δασών με Κοινή Υπουργική Απόφαση (Φ.Ε.Κ. 855 Β΄ 18.06.2010)

02/07/2010
Δεύτερη αναγγελία ανάρτησης του νομοσχεδίου για τη βιοποικιλότητα σε ανοιχτή διαβούλευση, αυτή τη φορά δημοσιεύεται και το σ/ν.

05/07/2010
Σε δημόσια διαβούλευση αναρτάται το σ/ν του ΥΠΕΚΑ για τη βιοποικιλότητα

Παρατηρήσεις:

06/07/2010
Εγκρίθηκε από το Υπουργικό Συμβούλιο το σ/ν για το Πράσινο Ταμείο, Κύρωση Δασικών Χαρτών και άλλες διατάξεις

Παρατηρήσεις:

09/07/2010
Ορισμός Ειδικού Γραμματέα Δασών
«Ο Γιώργος Αμοργιανιώτης ορίστηκε σήμερα ως Ειδικός Γραμματέας Δασών του Υπουργείου Περιβάλλοντος Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής.»


Παρατηρήσεις:

12/07/2010
Δελτίο τύπου της γνωστής ομάδας των 10 οικολογικών οργανώσεων σχετικά με το σ/ν για τη βιοποικιλότητα
«Ως πολύ θετική εξέλιξη για την προστασία του βιολογικού πλούτου της Ελλάδας, υποδέχονται οι περιβαλλοντικές οργανώσεις WWF Ελλάς, Ελληνική Εταιρεία Προστασίας της Φύσης, Ελληνική Εταιρεία Περιβάλλοντος και Πολιτισμού, Ελληνική Ορνιθολογική Εταιρεία, Δίκτυο Μεσόγειος SOS, Καλλιστώ, MOm, Αρκτούρος και Αρχέλων το σχέδιο νόμου «Προστασία της βιοποικιλότητας» που δόθηκε σε δημόσια διαβούλευση τη Δευτέρα 5 Ιουλίου από το Υπουργείο Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής...»
«...Με την ελπίδα πως στο κρίσιμο θέμα της προστασίας της βιοποικιλότητας θα επιτευχθεί η αναγκαία πολιτική συναίνεση που είναι απαραίτητη για τη στήριξη του υπό διαβούλευση νομοσχεδίου, οι περιβαλλοντικές οργανώσεις απευθύνουν δημόσια έκκληση, ώστε οι κοινοβουλευτικές διεργασίες να είναι το πρώτο βήμα μιας εθνικής προσπάθειας για αποτελεσματική διαφύλαξη του αναντικατάστατου βιολογικού κεφαλαίου της χώρας. Σε επόμενο στάδιο, μετά την ψήφιση αυτού του σημαντικού νόμου, πρέπει απαραιτήτως να αντιμετωπιστούν κρίσιμα ζητήματα εφαρμογής, όπως η αποτελεσματική φύλαξη των προστατευόμενων περιοχών και η πάταξη του περιβαλλοντικού εγκλήματος, η ορθολογική ρύθμιση δραστηριοτήτων με επιπτώσεις στη βιοποικιλότητα (όπως π.χ. το κυνήγι) και η σταθερή χρηματοδότηση της περιβαλλοντικής έρευνας και διαχείρισης μέσα από τη σωστή λειτουργία του υπό σύσταση Πράσινου Ταμείου.»


Παρατηρήσεις:

12/07/2010
Αόριστο, ημιτελές και επικίνδυνο, χαρακτηρίζει το νομοσχέδιο για τη βιοποικιλότητα η διεθνώς αναγνωρισμένη περιβαλλοντική οργάνωση «Αρχιπέλαγος» σε σχετικό δελτίο τύπου ενώ αφήνει σοβαρά υπονοούμενα για τη γνωστή ομάδα περιβαλλοντικών  ΜΚΟ που ουσιαστικά το συνέταξε.

12/07/2010
Σε δημόσια Διαβούλευση το Σχέδιο Νόμου «Χρηματοδότηση Περιβαλλοντικών Παρεμβάσεων, Πράσινο Ταμείο, Κύρωση Δασικών Χαρτών και άλλες διατάξεις»

Παρατηρήσεις:

10/08/2010
Δελτίο Τύπου του ΥΠΕΚΑ για τις «Ρυθμίσεις θήρας για την κυνηγετική περίοδο 2010-2011»

Παρατηρήσεις:

11/08/2010
Δελτίο τύπου – απειλή του Διευθυντή της ΕΟΕ Ξενοφών Κάππα με αφορμή τη νέα ρυθμιστική του κυνηγίου  «Εφόσον λοιπόν η ορθή διαχείριση του φυσικού περιβάλλοντος δεν αποτελεί προτεραιότητα για το νέο Υπουργείο Περιβάλλοντος, αναμένουμε ότι η λύση για το κυνήγι στην Ελλάδα θα δοθεί από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή».

Παρατηρήσεις:

06/09/2010
Ανακοινώνεται με ΦΕΚ (1495/Β/6/9/2010) Κοινή Υπουργική Απόφαση με τίτλο «Καθορισμός μέτρων και διαδικασιών για τη διατήρηση της άγριας ορνιθοπανίδας και των οικοτόπων /ενδιαιτημάτων της, σε συμμόρφωση με τις διατάξεις της Οδηγίας 79/409/ΕΟΚ, «Περί διατηρήσεως των άγριων πτηνών», του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου της 2ας Απριλίου 1979, όπως κωδικοποιήθηκε με την οδηγία 2009/147/ΕΚ»

21/09/2010
Κατατέθηκε στη Βουλή το σ/ν για το Πράσινο Ταμείο και τους Δασικούς Χάρτες

Παρατηρήσεις:

27/09/2010
Στο Υπουργικό Συμβούλιο το βελτιωμένο νομοσχέδιο του ΥΠΕΚΑ για τη βιοποικιλότητα

11/10/2010
Το νομοσχέδιο για το Πράσινο Ταμείο και την κύρωση δασικών χαρτών ψηφίστηκε και έγινε πλέον νόμος του κράτους (Ν.3889, ΦΕΚ: 182/Α/2010) υπό τον τίτλο:
"Χρηματοδότηση Περιβαλλοντικών Παρεμβάσεων, Πράσινο Ταμείο, Κύρωση Δασικών Χαρτών και άλλες διατάξεις"


Παρατηρήσεις:

22/10/2010
Δημόσια Διαβούλευση για το Σχέδιο Κοινής Υπουργικής Απόφασης «Καθορισμός Μέτρων Ειδικής Προστασίας, Διατήρησης και Αποκατάστασης των Ειδών και των Ενδιαιτημάτων/ Οικοτόπων της Άγριας Ορνιθοπανίδας στις Ζώνες Ειδικής Προστασίας (ΖΕΠ)»

Παρατηρήσεις:

04/11/2010
Με απόφαση της Υπουργού κυρίας Μπιρμπίλη (473/205310/4.11.2010) συγκροτήθηκε Ομάδα Εργασίας για την αναμόρφωση της Δασικής Νομοθεσίας.

Παρατηρήσεις:

22/11/2010
Ομιλία της Υπουργού ΠΕΚΑ στην παρουσίαση βιβλίου για τη βιοποικιλότητα υπό τη διοργάνωση της Ελληνικής Εταιρίας Προστασίας της Φύσης.

Παρατηρήσεις:

29/11/2010
Προκήρυξη για τη θέση προέδρου στο Πράσινο Ταμείο

30/11/2010
Ομιλία της Υπουργού ΠΕΚΑ Τίνας Μπιρμπίλη στην παρουσίαση της έκδοσης «Περιβάλλον και Πολιτισμός», της Ελληνικής Εταιρείας Περιβάλλοντος και Πολιτισμού

Παρατηρήσεις:

03/12/2010
Το ΥΠΑΑΤ ανέθεσε (εν μέσω οικονομικής κρίσης) στην Ελληνική Ορνιθολογική Εταιρία (ΕΟΕ) την «Μελέτη για την εκτίμηση και παρακολούθηση του περιβαλλοντικού δείκτη βιοποικιλότητα» ύψους 148.000 ευρώ

Παρατηρήσεις:

22/12/2010
Κατά τη συζήτηση στη Βουλή για τον προϋπολογισμό, ο Πρωθυπουργός κ.Γ.Παπανδρέου ανέφερε στην ομιλία του:
«Πώς να έχουμε ανάπτυξη, για να πάρω ένα παράδειγμα, όταν έχουμε το μεγαλύτερο αριθμό περιβαλλοντικών μελετών ανά κάτοικο στην Ευρώπη, 6πλάσιο του μέσου όρου, με 320 φακέλους ανά εκατομμύριο κατοίκων, με τη δεύτερη χώρα να έχει μόλις 60 μελέτες; Παράγουμε δηλαδή πολύ αέρα, αλλά δεν προστατεύουμε καθόλου το περιβάλλον.»


Παρατηρήσεις:

10/01/2011
Κατάθεση στη Βουλή του σχεδίου νόμου για τη βιοποικιλότητα

Παρατηρήσεις:

27/01/2011
Διαβούλευση-παρωδία για την Αναμόρφωση της Δασικής Νομοθεσίας
Αναρτάται ξαφνικά στη σελίδα του ΥΠΕΚΑ ανακοίνωση (αρ.πρωτ:115845/110) από τον Ειδικό Γραμματέα του ΥΠΕΚΑ κ.Αμοργιανιώτη στην οποία ζητείται η άποψη των πολιτών δίνοντας προθεσμία έως 15/2/2011 για κατάθεση απόψεων μέσω e-mail (!).

Παρατηρήσεις:

07/02/2010
Εστάλη από το γραφείο του Νομικού Συμβούλου του Υπουργείου ΠΕΚΑ με την ένδειξη «εξαιρετικά επείγον» και αριθμό πρωτοκόλλου 129, ανακοίνωση η οποία ενημέρωνε διάφορους φορείς για τη σύσταση της ομάδας εργασίας για την αναμόρφωση του νομικού πλαισίου για τα δάση και τους καλούσε για υποβολή προτάσεων.

Παρατηρήσεις:

08/02/2011
Ομιλία Υπουργού ΠΕΚΑ, Τίνας Μπιρμπίλη, στη Διαρκή Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής για το Σχέδιο νόμου για τη διατήρηση της βιοποικιλότητας και άλλες διατάξεις. Συζήτηση κατ' άρθρο

Παρατηρήσεις:

10/02/2010
Κοινή ανακοίνωση της ομάδας των 10 ΜΚΟ με τίτλο: «10 στρέμματα συλλογικής υποκρισίας».

Παρατηρήσεις:

10/02/2011
Ανακοινώνεται από Γραφείο Προϊσταμένου της Διεύθυνσης Διαχείρισης Δασών και Δασικού Περιβάλλοντος του Υπουργείου απόφαση διεύρυνσης της σχετικής με την αναμόρφωση της δασικής νομοθεσίας ομάδας εργασίας με αριθμό πρωτοκόλλου 115875/403.

Παρατηρήσεις:

11/02/2011
«Ένταξη της Πράξης «Οργάνωση των Φορέων Διαχείρισης των Προστατευόμενων Περιοχών και σχεδιασμός της πρώτης φάσης λειτουργίας τους στο Ε.Π.«Περιβάλλον & Αειφόρος Ανάπτυξη 2007-2013». (αρ. πρωτ. οικ.165867/10-2-2011 εισήγηση της Ε.Υ._. Ε.Π.ΠΕΡ.Α.Α.)

Παρατηρήσεις:

22/02/2011
Δελτίο Τύπου του Φορέα Διαχείρισης Εθνικού Πάρκου Ανατολικής Μακεδονίας & Θράκης σχετικά με την επικοινωνιακή εκμετάλλευση από την Ελληνική Ορνιθολογική Εταιρεία της θανάτωσης σπάνιων πτηνών στη λίμνη Βιστωνίδα

Παρατηρήσεις:

02/03/2011
Ο Οργανισμός Ρυθμιστικού Σχεδίου Αθήνας (ΟΡΣΑ) που εποπτεύεται από το ΥΠΕΚΑ, (στην Ε.Ε. του οποίου συμμετέχει η Υπεύθυνη Περιβαλλοντικής Πολιτικής του WWF), έλαβε απόφαση για υπογραφή Πρωτοκόλλου Συνεργασίας με την WWF

Παρατηρήσεις:

08/03/2011
Στη βουλή εκ νέου το σ/ν για την Προστασία της Βιοποικιλότητας

Παρατηρήσεις:

15/03/2011
Νόμος του Ελληνικού Κράτους πλέον η «προστασία της βιοποικιλότητας» όπως την αντιλαμβάνεται η κα. Μπιρμπίλη και οι 10 περιβαλλοντικές ΜΚΟ με τις οποίες συνεργάστηκε στις σχετικές νομοπαρασκευαστικές διαδικασίες. (Νόμος 3937, ΦΕΚ:Α/60-31/3/2011)

23/03/2011
Το ΥΠΕΚΑ με επίσημο δελτίο τύπου δηλώνει συμμετοχή στην παγκόσμια «διαφημιστική» καμπάνια του WWF «Ώρα της Γης».

Παρατηρήσεις:

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ

Με βάση τα παραπάνω εξάγονται αβίαστα τα παρακάτω συμπεράσματα σχετικά με τη διαχείριση της θήρας και των θηρεύσιμων ειδών από πλευράς ΥΠΕΚΑ αλλά και τη συνεργασία που ανέπτυξε με τις δέκα συγκεκριμένες περιβαλλοντικές ΜΚΟ που αναφέρονται κατ’ επανάληψη στα δελτία τύπου του Υπουργείου.

  1. Η Υπουργός ΠΕΚΑ μεταφέρει τις προσωπικές της πεποιθήσεις (αντικυνηγός) στην υλοποίηση κυβερνητικού έργου. Η απαξίωση κάθε έννοιας επιστημονικής τεκμηρίωσης αλλά και κάθε έννοιας δημοκρατικής και διαφανούς προσέγγισης απέναντι στους Έλληνες κυνηγούς αποδεικνύει περίτρανα πως η κα Υπουργός χειρίζεται τη θήρα με αρνητική προκατάληψη σε αντίθεση με τα καθήκοντά της και παραβαίνοντας θεμελιώδεις συνταγματικές αρχές της χώρας.
  2. Το ΥΠΕΚΑ από ιδρύσεως μέχρι σήμερα συνεργάστηκε με τις 10 συγκεκριμένες περιβαλλοντικές ΜΚΟ σε νομοπαρασκευαστικό επίπεδο, απαξιώνοντας συστηματικά Υφυπουργούς, Υπηρεσίες, Ανώτατα Εκπαιδευτικά και Ερευνητικά Ιδρύματα, Τοπική Αυτοδιοίκηση, άλλες αξιόλογες περιβαλλοντικές ΜΚΟ που δεν ανήκουν στην παραπάνω ομάδα, τις Κυνηγετικές Οργανώσεις, λοιπούς φορείς και χρήστες που σχετίζονται/επηρεάζονται άμεσα από τους νόμους που ψηφίστηκαν ή βρίσκονται στο στάδιο της προετοιμασίας.
  3. Η Υπουργός ΠΕΚΑ κατοχύρωσε θεσμικά το επιστημονικό κενό που υπάρχει στην προστασία του φυσικού περιβάλλοντος της χώρας ως «επιστημονική αρτιότητα» με την επιβράβευση των όσων αναφέρονται στο Ελληνικό Κόκκινο Βιβλίο για τα Απειλούμενα Ζώα της Ελλάδας, έκδοση που χαρακτηρίζεται από σημαντικές ελλείψεις επιστημονικής προσέγγισης στα όσα πραγματεύεται. Απέδειξε με αυτόν τον τρόπο πως δεν είναι σε θέση να αξιολογήσει  τα  χρηματοδοτούμενα από εθνικούς και κοινοτικούς πόρους προγράμματα, εκδόσεις και συγγράμματα που εκπονούν οι διάφορες περιβαλλοντικές ΜΚΟ που αποτελούν και τους αποκλειστικούς συνεργάτες της στο νομοθετικό έργο γεγονός που εγείρει ζήτημα αξιοπιστίας και διαφάνειας σε ότι έχει να κάνει με την αξιοποίηση του δημοσίου χρήματος που προορίζεται για τη διαχείριση του φυσικού περιβάλλοντος και την προστασία της βιοποικιλότητας.
  4. Το ΥΠΕΚΑ διόρισε με αδιαφανείς διαδικασίες στελέχη των παραπάνω περιβαλλοντικών ΜΚΟ σε νευραλγικές θέσεις του Δημοσίου που σχετίζονται με τη διαχείριση του φυσικού περιβάλλοντος και τα κονδύλια που τη συνοδεύουν, παρά το γεγονός πως οι παραπάνω οργανώσεις αποτελούν μελλοντικούς εν δυνάμει δικαιούχους των «πράσινων πόρων». Αντίθετα οι αρμόδιες Υπηρεσίες, τα Πανεπιστημιακά και Ερευνητικά Ιδρύματα, η Τοπική Αυτοδιοίκηση, πολλές άλλες αξιόλογες περιβαλλοντικές ΜΚΟ που δεν ανήκουν στην παραπάνω ομάδα, οι Κυνηγοί και διάφοροι άλλοι φορείς που σχετίζονται/επηρεάζονται άμεσα αποκλείστηκαν από τις παραπάνω Επιτροπές.
  5. Το ΥΠΕΚΑ κατοχύρωσε θεσμικά (εκτός από την εκπροσώπηση των παραπάνω 10 περιβαλλοντικών ΜΚΟ στις διάφορες Επιτροπές που ίδρυσε με νόμους) την εκπόνηση διάφορων περιβαλλοντικών μελετών, ανάδοχοι των οποίων θα είναι στις περισσότερες περιπτώσεις τα στελέχη τους. Η Ελληνική Ορνιθολογική Εταιρεία έχει την τιμητική της μιας και τα πτηνά είναι η μοναδική κατηγορία ζώων για την οποία προβλέπονται πλήθος ειδικών μελετών σχεδόν για κάθε ανθρώπινη παρέμβαση στις προστατευόμενες περιοχές, τις οποίες στελέχη της ίδιας οργάνωσης θέσπισαν επί της ουσίας (χωρίς αξιολόγηση από πλευράς ΥΠΕΚΑ) λαμβάνοντας και τα σχετικά κονδύλια που ανάγονται σε εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ. Το γεγονός αυτό προφανώς συνδέεται με τη «δράση» της συγκεκριμένης Οργάνωσης η οποία έχει οδηγήσει ήδη την Ελλάδα στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο στο παρελθόν και κεφαλαιοποιεί προς ίδιον όφελος το θεσμικό κενό που υπάρχει στη διαχείριση της Ελληνικής Φύσης. Οι οργανώσεις που ασχολούνται με τις άλλες κατηγορίες ζώων στις οποίες ανήκουν πλήθος σπάνιων ειδών δεν απείλησαν ποτέ τη χώρα με Ευρωπαϊκές καταδίκες με αποτέλεσμα να μην προβλέπονται ειδικές μελέτες για το αντικείμενό τους. Το ίδιο συμβαίνει και με τα θηρεύσιμα είδη τα οποία αν και σαν ανανεώσιμος φυσικός πόρος αποφέρουν στο κράτος μεγάλα κονδύλια μέσω της άσκησης της θήρας, δεν κρίθηκε σκόπιμο από πλευράς ΥΠΕΚΑ να γίνει ανταποδοτικά (όπως οφείλει) κάποια ενέργεια για τη μελέτη της βιολογίας τους και τη διαχείριση - ενίσχυση των πληθυσμών τους.
  6. Δεν υπάρχει στο ΥΠΕΚΑ υπάλληλος αρμόδιος για τη θήρα που να έχει εξειδικευτεί στο συγκεκριμένο αντικείμενο όπως συμβαίνει στα δασοπονικά προηγμένα κράτη της ΕΕ. Αντί αυτού, οι εισηγητές για τη θήρα είναι σε όλες τις περιπτώσεις άνθρωποι με προκατάληψη και έλλειψη επιστημονικής ειδίκευσης - γνώσης σχετικά με τη δραστηριότητα της θήρας, ενώ σε μερικές περιπτώσεις αποτελούν ή αποτέλεσαν στο παρελθόν βασικά στελέχη των 10 αντικυνηγετικών περιβαλλοντικών ΜΚΟ.
  7. Το ΥΠΕΚΑ, αν και στερείται ουσιαστικά ειδικών επιστημόνων, απαξίωσε συστηματικά τους Έλληνες κυνηγούς, τους εκπροσώπους και τους ειδικούς επιστημονικούς συνεργάτες τους σε κάθε σχετική με τη θήρα πρωτοβουλία που ανέλαβε τόσο σε επίπεδο συμμετοχής όσο και σε επίπεδο ενημέρωσης, παρά το γεγονός πως οι Κυνηγετικές Οργανώσεις αποτελούν Σωματεία αναγνωρισμένα, συνεργαζόμενα και εποπτευόμενα από το συγκεκριμένο Υπουργείο τα οποία είναι τα καθύλην αρμόδια για να εκφέρουν άποψη για τη θήρα που αποτελεί το αντικείμενό τους
  8. Το ΥΠΕΚΑ αντίθετα συνεργάστηκε με ανθρώπους και φορείς με αποδεδειγμένη εμπάθεια - αρνητική προκατάληψη και όχι επιστημονική προσέγγιση σε ότι αφορά στη διαχείριση της θήρας με αποκορύφωμα τις διαδικασίες και την επιλογή προσώπων στην επικείμενη αναμόρφωση του νομικού πλαισίου για τη θήρα.
  9. Το ΥΠΕΚΑ δεν έχει στη διάθεση του (και δεν έχει προγραμματίσει να έχει για το άμεσο μέλλον) καμία διαχρονική μελέτη σχετικά με τη βιολογία και τη διαχείριση των  πληθυσμών των θηρεύσιμων ειδών και την κατάσταση στη Ελλάδα εκτός από αυτές που έχουν εκπονήσει οι Κυνηγετικές Οργανώσεις.
  10. Δεν αναφέρεται ούτε μία φορά η Κυνηγετική Συνομοσπονδία Ελλάδος στα δελτία τύπου του ΥΠΕΚΑ ενώ αναφέρονται κατ’ επανάληψη τα μέλη της ομάδας των 10 περιβαλλοντικών ΜΚΟ με πρωταγωνιστή την πολυεθνική WWF.
  11. Από τις παραπάνω 10 περιβαλλοντικές ΜΚΟ μόνον 3 θα ελεγχθούν στην εισαγγελική έρευνα που ξεκίνησε πρόσφατα σχετικά με τη διαφάνεια στον τρόπο λειτουργίας και αξιοποίησης των κονδυλίων που λαμβάνουν οι ΜΚΟ στην Ελλάδα καθώς οι υπόλοιπες ιδρύθηκαν πριν το 1997. Η συγκεκριμένη έρευνα θα μπορούσε να συμπεριλαμβάνει και τις υπόλοιπες όμως έστω για το διάστημα 1997 – 2011 για το οποίο τυχόν αδικήματα δεν παραγράφονται.
ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ
  1. Να αντικατασταθούν τα μέλη της ομάδας εργασίας για την αναθεώρηση του νομοθετικού πλαισίου για τη θήρα ως μη εξειδικευμένη στο αντικείμενο.
  2. Να σταματήσουν οι ενέργειες που σχετίζονται με την αναμόρφωση των περί θήρας διατάξεων με δεδομένο πως εκτός των ουσιαστικών ελλείψεων και παρατυπιών υπάρχουν πλήθος παρατυπίες και επί του διαδικαστικού.
  3. Να προχωρήσει το ΥΠΕΚΑ σε στελέχωση των Υπηρεσιών που σχετίζονται με τη θήρα με εξειδικευμένο προσωπικό τόσο σε επιστημονικό. Δεν μπορεί να συνεχιστεί το φαινόμενο οι Υπεύθυνοι Θήρας των Δασαρχείων να μην προβλέπεται να έχουν εξειδικευμένες γνώσεις πάνω στη βιολογία και τη διαχείριση των θηραμάτων για την ανάληψη των καθηκόντων τους και παράλληλα να απαξιώνονται οι Κυνηγετικές Οργανώσεις και οι επιστημονικοί τους συνεργάτες που είναι οι μοναδικοί φορείς με αποδεδειγμένη επιστημονική και εμπειρική, συστηματική παρακολούθηση των πληθυσμών των θηραμάτων στην Ελλάδα με αποτέλεσμα να γνωμοδοτούν σχετικά οι πλέον αναρμόδιοι όπως είναι οι 10 συγκεκριμένες περιβαλλοντικές ΜΚΟ.
  4. Να κατοχυρωθεί θεσμικά η συμμετοχή των Κυνηγετικών Οργανώσεων σε όλους τους φορείς που σχετίζονται με τη διαχείριση του φυσικού περιβάλλοντος της χώρας (Πράσινο Ταμείο, Στρατηγική Επιτροπή Περιβαλλοντικής Πολιτικής, Φορείς Διαχείρισης). Οι κυνηγοί αποτελούν τη μοναδική διοικητικά διαρθρωμένη ομάδα χρηστών με θεσμική αναγνώριση και οι Κυνηγετικές Οργανώσεις είναι σε θέση να ανταποκριθούν άμεσα σε κάθε κάλεσμα της αρμόδιας Δασικής Υπηρεσίας ή του ΥΠΕΚΑ για συνεργασία τόσο σε διοικητικό όσο και σε επιστημονικό επίπεδο, σε αντίθεση με όλες τις άλλες ομάδες χρηστών – επαγγελματιών (κτηνοτρόφοι, ερασιτέχνες ψαράδες, μελισσοκόμοι, μανιταρόφιλοι, υλοτόμοι, ορειβάτες, αναρριχητές, περιβαλλοντικές οργανώσεις κλπ) που δεν έχουν κεντρικά ή έστω περιφερειακά όργανα εκπροσώπησης.
  5. Να αυξηθεί το ποσοστό των χρημάτων που προκύπτουν από την ετήσια ανανέωση των αδειών θήρας προς τις Κυνηγετικές Οργανώσεις με δεδομένο το γεγονός πως είναι οι μόνοι φορείς που αποδεδειγμένα και εκ του νόμου τα αξιοποιούν σε φιλοθηραματικές δράσεις σε αντίθεση με τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου και τις διάφορες ΜΚΟ.
  6. Να γίνουν οι απαραίτητες ενέργειες για να κατοχυρωθεί νομοθετικά (βάσει της αρχής της ανταποδοτικότητας),  η επιστροφή των χρημάτων που λαμβάνει σε ετήσια βάση το Δημόσιο και συγκεκριμένα το «Πράσινο Ταμείο» από τους κυνηγούς, στη θήρα μέσα από φιλοθηραματικές δράσεις που θα εκπονεί η αρμόδια Δασική Υπηρεσία, μετά από προτάσεις, ή σε συνεργασία με τις Κυνηγετικές Οργανώσεις.
  7. Να σταματήσει η επιχειρούμενη  υποβάθμιση του ρόλου των Κυνηγετικών Οργανώσεων από πλευράς ΥΠΕΚΑ γεγονός που θα στερούσε από την Ελληνική φύση γενικά αλλά και τα θηρεύσιμα είδη ειδικά το μοναδικό αποδεδειγμένα φορέα που διαθέτει πόρους και προσωπικό για τη διατήρηση και προστασία τους χωρίς να επιβαρύνεται ο κρατικός προϋπολογισμός.
  8. Να ενταχθούν στην εισαγγελική έρευνα που έχει ξεκινήσει σχετικά με τη διαφάνεια στα οικονομικά των ΜΚΟ στην Ελλάδα όλες οι περιβαλλοντικές ΜΚΟ που συνεργάζονται με το ΥΠΕΚΑ σε νομοπαρασκευαστικό επίπεδο και όχι μόνο οι τρεις που ιδρύθηκαν μετά το 1997. Αν τυχόν αδικήματα πριν την παραπάνω χρονολογία παραγράφονται, να ελεγχθεί η δράση τους για το διάστημα από το 1997 μέχρι σήμερα. Δεν είναι θεμιτό να «νομοθετούν» σε μία χώρα οργανώσεις που χρηματοδοτούνται με μεγάλα κονδύλια από εθνικούς και κοινοτικούς πόρους αλλά δεν έχουν δημοσιευμένα στοιχεία για την οικονομική διαχείριση και την επιστημονική αποτελεσματικότητα των δράσεων τους.
  9. Εκτός αυτού (τουλάχιστον) τα τέσσερα υπουργεία Εσωτερικών, Περιβάλλοντος, Γεωργίας και Εξωτερικών αφού ομαδοποιήσουν και παραδώσουν στο Υπουργείο Οικονομικών τις χρηματοδοτήσεις (ποσά και προγράμματα) με εθνικούς και κυρίως με Ευρωπαϊκούς πόρους (ACE, ACNAT, LIFE κλπ.) που έχουν καταβάλλει στις περιβαλλοντικές ΜΚΟ: WWF, Ελληνική Oρνιθολογική Εταιρεία, Αρκτούρο, Καλλιστώ, Κέντρο Δακτυλίωσης, ΕΚΒΥ, Ζωολογική Εταιρεία κλπ,  να θέσουν ταπαραπάνω στοιχεία σε ανοικτή βάση δεδομένων για ενημέρωση των πολιτών, των ΜΜΕ, των τοπικών φορέων και κάθε Έλληνα πολίτη. Δεν μπορεί να συνεχιστεί άλλο η αδιαφάνεια σε οργανώσεις που λαμβάνουν Εθνικούς και Ευρωπαϊκούς πόρους,  και καταλαμβάνουν νευραλγικές θέσεις στο ΥΠΕΚΑ ενώ δεν ελέγχονται από κανένα θεσμικό φορέα, αλλά ούτε και δημοσιεύουν τα αποτελέσματα της δράσης τους με αποτέλεσμα να μην μπορεί κανείς να γνωρίζει αν και κατά πόσο πιάνουν τόπο τα χρήματα που στερούμαστε για τη «διαχείριση και προστασία του φυσικού περιβάλλοντος».